Evelina & Passe Partout

En blogg om mig och min hästs utveckling

Wants & Needs

Kategori: Allmänt

 
Här är lite saker jag behöver i hästväg. Eller kanske inte så lite, rätt stora saker och mycket pengar, men så är det att ha häst man kan aldrig ha för mycket utrustning och småsaker till sin lilla älskling :)
 
*Det som står nummer 1 på min och mammas prio-lista är väl sadeln antar jag. Det är ett stort och rätt komplicerat inköp men är väldigt nödvändigt just nu. Sadeln jag har idag är ett riktigt rälig gammal sadel. Den är riktigt ful och obekväm och jag känner att jag inte får något som helst stöd ifrån den, hatar den verkligen!
 
 
*Ridbyxor är något som behöver investeras i min ridgaderob! Flera av mina ridbyxor har gått sönder/har jag tröttnat på så nu har jag endast kvar tre av mina favoriter. Ett par nya röda JW-byxor står på önskelistan, färgglatt men stilrent!
 
 
 
*Pioneerstövlarna är ju inte bara otroligt snygga och stilrena- de är sköna och ger bra stöd också. Mina kära stallkompis Emma har ett par som jag har fått testa. När det blir av att köpa nya stövlar så ska det absolut bli ett par sådanna!
 
 
*Jag har flera par träns hemma men alla har samma, tråkiga pannband, ett svart utan några som helst detaljer. Passi skulle vara fin i ett vanligt, silvrigt swarovskipannband. Många ponnyfashionistor kanske tycker det är lite ute med swarovskipannbanden men jag tycker de är snygga utan att bli för mycket :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: