Evelina & Passe Partout

En blogg om mig och min hästs utveckling

Lite markarbete

Kategori: Dagens ridpass

 
Här ovan ser vi hur dagens markarbete var uppbyggt!
 
 
Idag skulle jag rida tillsammans med Emma efter skolan. Men det blev inte riktigt som vi hade tänkt, efter skolan somnade jag, haha så Emma fick vänta på mig. När jag äntligen kom dit så byggde vi fram lite bommar, vi byggde fram tre travbommar på en långsida med ett litet kryss bakom. Först skrittade vi hästarna på asfalt i kanske en kvart och sedan red vi rätt länge. Passi var mjuk och fin i skritt och trav och blev såklart väldigt pigg när jag red mot bommarna, hon har ju inte fått hoppa/gå över bommar på jättelänge! När jag hade ridit några gånger blev hon lugnare över bommarna men lite mer stressad i mellanarbetet men jag är nöjd över henne! Imorgon blir det som sagt vila och torsdag så blir det antagligen lite trav och galopp på grusvägar. Jag och Emma har bestämt oss för att skritta ut hästarna på fredag direkt efter skolan och sedan göra i ordning allt inför lägret, hästarna ska badas, utrustningen ska putsas och allting ska packas. Ser fram emot det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: