Evelina & Passe Partout

En blogg om mig och min hästs utveckling

Pissväder

Kategori: Dagens ridpass

Som ALLTID när jag ska rida så ska det regna. Oftast är det lite muligt/halvbra väder på dagen och sen när jag kommer hem från skolan så kommer molnen fram och då tänker jag: tur att det inte regnar iallafall. MEN när jag har satt på sadeln och ska ta ut hästen ur stallet så börjar det förfan alltid att regna! Och det är verkligen det värsta vädret att rida i, allting blir blött och klibbigt. Min lilla ponny är dessutom en otroligt känslig häst, om det regnar eller blåser blir hon oftast superstressad och det suger :/

jaja, till dagens ridpass! Idag red jag ut. Vi red en runda på asfalt och lite grusvägar (men var tvungen att rida över 153 för att komma till grusvägarna) så det blev mest skritt och lite trav. Passi var bara såååå jobbig. Hon var superspänd, skygg och gick med huvudet så långt upp hon kunde. Jag försökte att hålla mig lugn och vara mjuk i handen så gott det gick men det kändes som Passi skulle explodera vilken sekund som helst. Jaja, nu börjar snart hårdtränings-dagarna så detta ska nog lösa sig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: