Evelina & Passe Partout

En blogg om mig och min hästs utveckling

Lördag

Kategori: Dagens ridpass

Lördag jao..

Tidig morgon, lasta och åka iväg till himledalen. Lastningen gick som vanligt bra! Red i dressyrsadel och kan inte säga att det första ridpasset fick speciellt bra. Hon var superladdad och in början skulle vi rida på diagonalen och göra övergångar från trav till skritt (två styckna på varje diagonal) Övergångarna blev superkassa och såklart drog hon upp huvudet hela tiden vilket var jätteirriterande. Sedan fick jag rida på en volt och göra övergångar och sedan rida på en volt och minska-öka hela tiden och då var hon heelt galen. Inte nöjd med det passet!

På eftermiddagen kom pappa och kollade när jag skulle "hoppa" bommar haha. Hon var lugnare på detta passet trots att det var lite hinder med. VI red först en liten bana med travbommar. Avstånden var egentligen lite för långa för henne men i slutet trippade hon galant över travbommarna. Galoppbommarna gick hyffsat för att inte ha gjort det på länge. Fullt race men jag är nöjd med henne.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: